10راه که برای ایجاد عشق و محبت با همسرت لازمه

موج مثبت
فقط در آرامش و صلح می توانید حقیقت را دریابید
10راه که برای ایجاد عشق و محبت با همسرت لازمه
ن : سارا حسین پور ت : ز : | +

 

 راه اول:

 خود را به استفاده از کلمات محبت آمیز و مثبت مانند دعاهای خوب و کلمات حاوی تعریف و تمجید عادت بده، به همسرت بگو اگر بار دیگر زمان به عقب بر می‌گشت باز هم با کسی غیر از تو ازدواج نمی کردم.

 صحبت عاشقانه زن را تحریک می‌کند، همان چیزی که بسیاری از دزدان با آن توانسته‌اند، قلعه‌ها و حصارهای بلند را به تصرّف خویش در آورند و محتویات آنها را بدزدند. کلمات زیبا قلب زن را تکان می‌دهد، پس تو گوینده‌ی چنینکلماتی باش قبل از اینکه آنها را از دیگران بشنود.

  راه دوّم:

 رفتارهای کوچک و ساده امّا پرمعنا

 مثلاً: وقتی دیدی همسرت خوابش برده ، پتویی رویش بینداز یا از سر کار با او فقط به خاطر سلام و احوالپرسی تماس بگیر و بگو که فقط به خاطر همین کار با او تماس گرفته‌ای.

  مگر ندیده‌ای که پیامبر صلی الله علیه وسلم چه فرموده اند: “حَتَّى اللُّقْمَةَ تَجْعَلُهَا فِی فِیِّ امْرَأَتِکَ” (حتی لقمه‌ای را که در دهان همسرت می‌گذاری برایت صدقه به حساب می‌آید.)صحیح بخاری (۵۳۵۴)، و صحیح مسلم (۱۶۲۸).

  این کار هم یک کار عاطفی است و اگر همسر به آن عادت داشته باشد، نیازی به تمرین و ممارست ندارد. اما کسی که به چنین کاری عادت ندارد، شاید از شنیدن این فرموده خجالت زده شود، و بخواهد به جای ورود در این ماجرای مشکل(!) روند کارها همانطور که قبلاً بوده باقی بماند. تو نیاز به این داری که عادات و رفتارهای جدیدی را وارد زندگیت کنی، در غیر این  صورت، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوی.

 راه سوم:

 اختصاص وقتی به گفتگو با همسرتان

  ـ گفتگو در باره گذشته و خاطرات زیبایش، زیرا این کار گذشته را تازه می‌کند و انگار همین دیروز همه آن اتفاقات افتاده است.

 ـ گفتگو درباره حال و نکات مثبت و منفی آن و اینکه چگونه می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

 ـ گفتگو از آینده و از برنامه‌ها و وعده‌ها و فواید خوب آن

 راه چهارم:

 نزدیکی بدنی

 نزدیکی جسمی فقط از طریق معاشرت و با هم بودن به وجود نمی‌آید، بلکه باید به نزدیک هم بودن عادت پیدا شود، حتی در نشستن و راه رفتن. و بعضی هنوز هم از راه رفتن در کنار همسرشان یا حتی پشت سر او، جلوی مردم خجالت می‌کشند.

  راه پنجم:

 در صورت نیاز عاطفی همسرتان، حتماً آن را برآورده کنید، چون گاهی زن خانه، حامله می‌شود یا در دوره ماهانه (قاعدگی) قرار می گیرد، و نیاز به کسی دارد که از نظر معنوی در کنار او باشد، و حالات روحی او را در نظر داشته باشد؛ زیرا دانشمندان پزشکی گفته‌اند: بیشتر زنان در دوران حاملگی یا قاعدگی از اضطراب و نگرانی روحی رنج می‌برند، که در اثر آن بعضی از رفتارهایشان نیز ناپایدار و آشفته می‌گردد از این روست که زن خانواده نیاز به دلگرمی و پشتوانه‌ی عاطفی پیدا می‌کند و (بیش از پیش) متوجه نیازخویش به شوهر می‌گردد و می‌داند که در چنین شرایطی به او احتیاج دارد.

  راه ششم:

 نشان دادن مادی و ظاهری عشق و محبت از طریق تقدیم هدیه در مناسبتهای خاص و یا خارج از مناسبتها و غافلگیر کردن همسر با چنین اتفاقی زیبا.

هدیه‌ای برایش بخر که نشان دهنده‌ی عشق تو به همسرت باشد، پیش همسر قیمت مادّی هدیه زیاد مهم نیست، بلکه این برایش مهم است که شما به مناسبت و احساس او و چیزی که دوست دارد اهمیت می‌دهید، و نشان می‌دهید که به یادش هستید و سعی می‌کنید او را فراموش نکنید.

  راه هفتم:

 ترویج روح گذشت و تسامح در خانواده و چشم پوشی از نکات منفی همدیگر.

همیشه از خطاها و اشتباهات به خصوص در مواردی که انسانهای نجیب از آن نباید سؤال کنند، صرف نظر کن.

  راه هشتم:

 داشتن تفاهم در مسائل مشترک.

  راه نهم:

  تجدید عشق و ذوب کردن یخ‌ها (از روابط زناشویی)

  هر انسانی ـ چه زن، چه مرد ـ می‌تواند کتابی را مطالعه کند یا به نواری گوش کند تا با استفاده از اطلاعات جدیدش بتواند زندگی زناشویی خود را تازه نماید! یا معنای بیشتری به آن ببخشد، و در روشهای لباس پوشیدن، خوراک، رفتار و معاشرت تنوعی ایجاد نماید. و با این کار زندگی خود را روانتر و پویاتر نموده از راه یافتن دلزدگی و خستگی در آن جلوگیری کند.

  راه دهم:

 جلوگیری از تأثیر پذیرفتن رابطه زن و شوهری از عوامل منفی؛ مانند مقایسه همسر خود با همسر دیگران.

 

 منبع : ilafweb.com


نظرات شما عزیزان:

مهدي زرگر
ساعت21:47---14 ارديبهشت 1392
اين تقريبا همش براي زن‌هاست!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: "راه های ایجاد عشق و محبت با همسر", "همسر", "عشق", " محبت",
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by mojemosbat
This Template By Theme-Designer.Com